Using the pen for powerpoint presentation

Helfe beim Thema Using the pen for powerpoint presentation in Surface um eine Lösung zu finden; The documentation says that I can use the pen with the Surface to "page forward" and "page back" when presenting a PPT preso. How do I set up that this... Dieses Thema im Forum "Surface" wurde erstellt von ZueriChris, 13. September 2018.

  1. ZueriChris
    ZueriChris Gast

    Using the pen for powerpoint presentation


    The documentation says that I can use the pen with the Surface to "page forward" and "page back" when presenting a PPT preso. How do I set up that this works, the functionality is not available under the pen settings?

    Weiterlesen...
     
  2. Hobi Expert
    Willkommen,

    Diese Schritte solltest du nacheinander ausführen:
    • Leo_L
      Leo_L Gast

      Hello Chris,

      this is a german speaking forum.

      Let us know if you would like to proceed in german or rather try our english speaking forum.

      Best

      Leo
       
    • ZueriChris
      ZueriChris Gast
      aha, dann nehme ich Inputs gerne auf Deutsch entgegen, oder soll ich's nochmals formulieren. Ausser Du sagst mir es gibt zum Anliegen keine positive Antwort.. chris
       
    • Leo_L
      Leo_L Gast
      Hallo Chris,

      danke für deine Antwort.

      Welche Dokumentation meinst du denn genau?

      Hast du zu dem Thema einmal in diesen Artikel hineingeschaut?

      Verwenden Ihres digitalen Stifts
      als Clicker bei Bildschirmpräsentationen


      Dort findest du auch Angaben zum weiterbklättern.

      Ich hoffe ich konnte dir erstmal weiterhelfen und stehe bei weiteren Anliegen natürlich zur Verfügung.

      Gruß

      Leo
       
    • Eol_Ruin
      Eol_Ruin Gast
    Thema:

    Using the pen for powerpoint presentation

    Die Seite wird geladen...

    Using the pen for powerpoint presentation - Ähnliche Themen - Using the pen

    Forum Datum

    Surface Pro 9 from outside the EU, using in EU?

    Surface Pro 9 from outside the EU, using in EU?: Hello everyone,I ordered a new Surface Pro 9 online.I have now realised that it was not intended for Germany, as it has a different power plug and a suitable one was also included in the package.I think it comes from the USA or possibly Australia.Now my question, are there any restrictions or...

    Surface 2. Februar 2024

    Colorful screen-crashes when using pen on surface pro 7

    Colorful screen-crashes when using pen on surface pro 7: what is this?Seems to happen whenever i usw my formerly working surface pen. Weiterlesen...

    Surface 18. Dezember 2023

    What are the differences between the different Product Numbers for the Microsoft USB-C...

    What are the differences between the different Product Numbers for the Microsoft USB-C...: What are the differences between the different Product Numbers for the Microsoft USB-C Travel Hub?- 1E4-00002- SWV-00002- SWV-00003They are all being sold at the moment. But are there even any differences?Thanks! Weiterlesen...

    Surface 12. November 2021

    Surface Book 2 "springender" Stift / Pen im PowerPoint-Präsentationsmodus

    Surface Book 2 "springender" Stift / Pen im PowerPoint-Präsentationsmodus: Guten Abend, ich nutze mein Surface Book zur Online-Vorlesung und das hat bislang auch ganz gut geklappt, aber nun springt mein Stift immer. Schwer zu erklären, daher hier ein Bild rot umrandet der Fehler. [IMG] Dies tritt seit dieser Woche auf. Letzten Freitag habe ich Office neuinstalliert,...

    Surface 29. April 2020

    Surface Pen PowerPoint Clicker funktioniert nicht?

    Surface Pen PowerPoint Clicker funktioniert nicht?: Hallo zusammen, ich besitze ein Surface Pen V4 sowie ein Surface Pro 5 mit den neuesten Updates. Die Option Lässt zu, dass Apps das Verhalten von Kurzbefehltasten außer Kraft setzen habe ich auch schon aktiviert, jedoch funktioniert das Weiterschalten von Folien in der Präsenationsansicht in...

    Windows 10 Support 24. April 2020

    Using 3 Monitors Simultaneously? Problems in the BIOS setup for Intel HD Graphics

    Using 3 Monitors Simultaneously? Problems in the BIOS setup for Intel HD Graphics: Dear all, I am trying to use two external monitors in addition to my internal laptop screen. One is connected via VGA, the one is connected via HDMI and both are detected by Windows. However, in the Windows 10 Display Settings I can only activate two of the three screens at once. I got help...

    Windows 10 Support 22. Oktober 2019

    Publish App using the free Student Developer Account

    Publish App using the free Student Developer Account: Hello guys, I'm student and I use the free Microsoft Student Developer account from my high school. Currently, I am having truble publishing my apps in the Microsoft Store. I always get the following error message: You are signed in as *** Die E-Mail-Adresse wurde aus Datenschutzgründen...

    Windows 10 Insider 21. Dezember 2018

    Powerpoint

    Powerpoint: Seit einiger Zeit stellen sich die Mini-Ansichten immer wieder zurück auf Liste zurück. Das ist sehr nervig. Ab heute habe ich sogar keine Mini-Ansichten mehr, sondern nur das Powerpoint Logo. Woran liegt das? Weiterlesen...

    Windows 10 Support 21. Juni 2017

    Using the pen for powerpoint presentation [gelöst]

    1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.
      Auf dieser Website werden Cookies für die Zugriffsanalyse und Anzeigenmessung verwendet.
      Information ausblenden