found 3 different wuauclt.exe files. is it a threat?

Helfe beim Thema found 3 different wuauclt.exe files. is it a threat? in Windows 10 Support um eine Lösung zu finden; Hey everyone. I found three wuauclt.exe files in different locations, should i be worried about? cause i read on many different sites that this has a... Dieses Thema im Forum "Windows 10 Support" wurde erstellt von Pltza, 15. Oktober 2017.

1. Pltza
    Pltza Gast

Hey everyone.

I found three wuauclt.exe files in different locations, should i be worried about? cause i read on many different sites that this has a high chance to be malware/virus or a trojan etc. if its not located in C:\Windows\System32.
    MSE couldn't find any threats but im still worried a little bit because my pc is behaving strange from time to time (actually i had to try five times before i finally managed it to post here...).
    I use Windows 10 Pro and two of them are located in C:\Windows\WinSxS\amd64... subfolder (one has a size of 12 bytes and the other one has 25,8kb)
    and the other one is located in C:\Wndows\System32 and has a filesize of 25,8kb.
    Are there any known issues with that file?

thanks in advance.

ps: this is my first post here so i want to say hello to the community - hello.
    pps: sorry if this isn't the right Forum.

Weiterlesen...

2. Hobi Expert
    Willkommen,

Die folgenden Tipps sollten helfen:
  3. hal9000
    hal9000 BoardComputer
    Mitarbeiter

already worked with the AdwCleaner

Thema:

Die Seite wird geladen...

found 3 different wuauclt.exe files. is it a threat? - Ähnliche Themen - found different wuauclt

Forum Datum

Warum kann ich .exe files nicht öffnen?

Warum kann ich .exe files nicht öffnen?: Hallo leute Ich habe wieder ein problem. Und zwar kann ich .exe dateien nicht öffnen, ich auch file explorer, task manager usw auch nicht mehe öffnen da sie nicht gefunden wurden steht da. Was soll ich machen? https://www.gutefrage.net/frage/warum-kann-ich-exe-files-nicht-oeffnen

Windows 10 Support 22. März 2020

Tablett-Symbol Frage mit Lichtthema...Found a BUG!

Tablett-Symbol Frage mit Lichtthema...Found a BUG!: Windows 10 19H1 18182 he Kerle ! ich möchte, dass das Tray-Icon für Windows Explorer das gleiche ist. siehe Anhang.... im dunklen Themenfoto sind beide Windows Explorer weiß, so wie es sein soll.... im Lichtthema ist man schwarz und man weiß, aber ihre beiden sollen beide...

Windows 10 Support 29. November 2018

windows explorer crash when opening a file

windows explorer crash when opening a file: My windows explorer stops working repetitively after last windows update. When I open the explorer and browse some folders it starts opening lots of new windows. Moreover if I open a file like an excel sheet or a txt file it crashes and restarts. Recent windows updates: - Security update for...

Windows 10 Support 19. Februar 2018

Adwcleaner beseitigt nicht die threats

Adwcleaner beseitigt nicht die threats: Hallo, ich habe Adwcleaner laufen lassen es zeigte 6 threat. Das Problem ist es kann das nicht beseitigen. Die adwears sind in Registrierung Verknüpfungen . ich habe es mehrmals versucht,es hilft nicht. Auch Adw cleaner von verschiedene Anbieter probiert. Was kann ich machen? Danke im Voraus...

Windows 10 Support 23. August 2016

no language file was found

no language file was found: nach dem einschalten erscheint: "no language file was found" Weiterlesen...

Windows 10 Support 27. Februar 2016

no language file was found

no language file was found: nach dem einschalten erscheint: "no language file was found" Weiterlesen...

Windows 10 Support 27. Februar 2016

Different Keyboard Layout with different devices under Win10

Different Keyboard Layout with different devices under Win10: I currently run win10 on two different devices with different keyboard layouts. Right now i am changing the layout every time i switch devices as my settings are synchronized through my microsoft account. Is there a more efficient way of doing this (for example disabling synchronisation for the...

Windows 10 Support 3. November 2015

Programm "autoruns" meldet: DLL-Files not found _Wow64, _Wow64cpu und _Wow64win

Programm "autoruns" meldet: DLL-Files not found _Wow64, _Wow64cpu und _Wow64win: Mit der Win10 x64-Installation (Neuinstallation nach Formatierung des LW C:\) und Folgeinstallierung von Virenschutz und Anwendungssoftware hatte ich u. a. mal das MS-Tool "Autoruns" durchgeführt. Dies zeigt mir (gelb hinterlegt) u.a. an, dass die obigen drei DLL-Dateien nicht gefunden wurden im...

Windows 10 Support 13. Oktober 2015

found 3 different wuauclt.exe files. is it a threat? [gelöst]