MSTSC Single Sign On

Helfe beim Thema MSTSC Single Sign On in Windows 10 Support um eine Lösung zu finden; Hi Community, I recently noticed within a customer environment, that you can connect to RDP servers, with single-sign-on. As soon as the hostname is... Dieses Thema im Forum "Windows 10 Support" wurde erstellt von Chacko42, 29. März 2021.

  1. Chacko42
    Chacko42 Gast

    MSTSC Single Sign On


    Hi Community,


    I recently noticed within a customer environment, that you can connect to RDP servers, with single-sign-on.

    As soon as the hostname is the FQDN, the username changes automatically to "use windows logon credentials" and the connection opens without additional password prompts.

    I think that is a really nice feature and I want to use that.


    On my search, I found the keywords "credential delegation" and a few settings on the RDP-Server side, but there is no straight forward documentation.


    Could someone explain, which steps are necessary to get this running?

    We got Win-10 endpoints and Win-2016 RDP servers.


    I'm looking forward to your inputs


    Regards

    Chacko

    Weiterlesen...
     
  2. Hobi Expert
    Willkommen,

    Wähle einen der folgenden Ratgeber:
Thema:

MSTSC Single Sign On

Die Seite wird geladen...

MSTSC Single Sign On - Ähnliche Themen - MSTSC Single Sign

Forum Datum

sign up bug

sign up bug: my brother can't sign up, everytime we make the "I am not a robot test" we have to do it again.and it's defenitely not, because we made a mistake, because if i fail the test intentionally, i get a error massage.i hope you can help us. Weiterlesen...

Windows 10 Support 26. August 2022

MS Edge - Oracle Enterprise Single Sign-On Logon Manager funktioniert nicht

MS Edge - Oracle Enterprise Single Sign-On Logon Manager funktioniert nicht: Der neue Internet Browser Microsoft Edge ignoriert offenbar den Logon Manager von Oracle. Hat jemand ähnliche Problemstellung und eventuell eine Lösung? Ich möchte eigentlich nicht zum Internet Explorer zurückkehren. f51ae94f-2aec-4a63-9207-563c0d28c53a

Microsoft Edge 7. November 2015

Single Language Version

Single Language Version: Ich möchte eine Windows 10 Single Language Version mit einem deutschen Sprachpaket versehen. Finde aber keine Lösung. Eine gefundene MUI.cab wird nicht als Installationsversion akzeptiert. Es muss wohl eine LIP-Version sein. Version 1703 (OS Build 15063.674). Kann mir jemand helfen? Ist...

Windows 10 Support 24. Oktober 2017

Black screen after sign in

Black screen after sign in: Hello, i upgraded to win ver 1790 (fall creators update) and now my user is broken. anytime i try to Login in to my user i got a blackscreen. sometimes it just goes back to the Logon Screen. i enabled the Administrator account before. when i log in to the admin account everything is working. how...

Windows 10 Support 20. Oktober 2017

Multiple Touch Screen Monitors on a single Win10 PC

Multiple Touch Screen Monitors on a single Win10 PC: 1st, I didn't find a reliable answer in the web. My Questions: Is it possible to use multiple touch screen monitors (e.g. 3) on a single Win10 pc? Can Win10 handle this or is it getting confused when interacting with different monitors? Has anyone experienced that already or is ther anyone...

Windows 10 Support 7. Dezember 2016

NOKIA 108 Single Sim

NOKIA 108 Single Sim: Gerät erkennt über Bluetooth Fahrzeug (MAN) verbindet sich aber nicht. Weiterlesen...

Windows 10 Mobile 24. Oktober 2016

Radeon Sign in (Raptor)?

Radeon Sign in (Raptor)?: wie kann ich die Radeon Treiber installieren,nachdem immer beim Hochfahren, ein Fenster öffnet in Englisch, das mich auffordert mich zu:"Sign In" AMD Gaiming Evolved?? Das einzige das ich weiß, ist, der teil im Computer ist für eine gute Auflösung der Bilder, sogar für Games geeignet, nur...

Windows 10 Support 19. Dezember 2015

MSTSC-Fenster hängt nach jedem eingegebenen Buchstaben

MSTSC-Fenster hängt nach jedem eingegebenen Buchstaben: Hallo, ich denke der Titel ist recht eindeutig. Es handelt sich um Windows 10 x64 Pro. Wenn ich das RDP-Fenster öffne um mich mit einem Rechner in meinem Netzwerk zu verbinden, geht zwar das Fenster auf, aber sobald ich bspw. PC-123 eingebe, kommt das P, dann hängt sich das Fenster auf, nach...

Windows 10 Support 2. Oktober 2015

MSTSC Single Sign On [gelöst]

  1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.
    Auf dieser Website werden Cookies für die Zugriffsanalyse und Anzeigenmessung verwendet.
    Information ausblenden